Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 04, 2012

Kisah cuti sekolah

best betul cuti sekolah kan...
sapa yang jadi cikgu lagi best...tak perlu apply cuti...cuti dah sediakan...
keje yang kena setel tu biasa la kan...yang penting cikgu mmg deserve la untuk cuti panjang..
ingat ngajar tu tak penat ke...dengan perangai budak yang macam2 kan...
.
.
tu cikgu.
yang mak+pak pulak ada jugak kisahnya..
anak2 mmg lompat2 la nak balik kampung...nak gi water theme park la...
nak gi situ..sini..sana..
yang pening mak+pak lakan..
pada yang duit berkepuk tu tak kisah la..
tapi yang ala-ala ni la yang poning..
tapi nak jugak buat anak2 seronok...
alahai..
lagi 2bln nak belanja lagi...nak raya la pulak kan...
alahai..
kalau jenis anak2 reti bahasa..boleh la tolak dan beransur..
kalu yang tak faham bahasa boleh...darah tinggi huhu
.
.
tapi kalau yang bagus dalam merancang..insyaAllah boleh setel..
tak bawak melancong jauh2 pun takper...janji happy kan...
anak2 mmg nak kena takle supaya tak mudah memberontak...
.
.
saya?
huhu
saya happy loorr
cuti sekolah biasa mmg ramai kat rumah..
makan2xxxxx
mmg terbaik lah...
belum pun sempat habis juadah terhidang..dah terfikir nak buat apa pulak lepas ni...
yang pasti makanan
pastu pulak kenduri-kendara boleh dikatakan hari2
muak lauk gulai kawah la...
senang pun senang time dorang balik..
anak tak payah kiasu sangat..ada orang tolong tengokkan..
bila nak nenen jer cari ibu...
time main mmg lupa ibu...huhu
yang pasti,semuanya seronok...

1 comment:

linziana said...

Hoho sebenarnya tak yah ajar melancong setiap tahun, nanti anak-anak ingat setiap tahun ade jer duit ..kalu time sosak tak ker depa naik tocang.Lebih baik habiskan masa dengan depa kat rumah..time tula bolh buat bonding parent to children moment ye dak..ade rezeki lebih buleh la p melancong..huhuhu.Yang paling senang buat makan-makan la..hik-hik..me suka ..Tak ade selera jadik berselera sebab ramai kan?

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi