Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 19, 2012

ini serius....

KESIAN & SIMPATI..
rasanya itu paling sesuai untuk anak2 muda kita sekarang..
dibesarkan di zaman yang penuh pancaroba..
silap langkah tersadung...
.
.
.
Kesian kan bila mereka yang akan jadi orang harapan kita tapi hilang arah di bawa arus...
ramai antara mereka yang terkandas..
ramai yang terlibat dengan pelbagai gejala yang merosakan..
statistik sendiri telah membuktikan apa yang berlaku...
.
.
saya tak mahulah nak ulas macam2 satu jer yang amat2 parah sekarang adalah...
.
.
.

pergaulan bebas - amat biasa, sekolah rendah dah tahu couple...tak couple tak syok katanya...dah tahu macam2 tentang 'SEX' hayoiiii saya nak tulis pun segan...tapi maaflah..keaadaan amat terpaksa untuk berterus terang sekarang. Bila terjadi, dan termengandung...maka lahirlah seorang insan yang tak berdosa tapi rata2 (saya tak kata semua) yang pandang serong anak2 ini...saya pun pernah:-(...
Di akui, YA anak itu tidak bersalah, orang tua yang bersalah...tapi kalau dah bersalah tak mahu nak berubah macamana? Masih lagi diteruskan perbuatan2 yang tak bermoral tu macamana? Bila di nasihat, dimarah tak perlu nak jadi ustaz/usatazah...dah tu apa lagi yang perlu dibuat...sudahnya anak2 itu pun membesar dengan budaya yang tidak elok jugak....life pun recycle la...so satu keturunan rosak...nauzubillah...
pendekatan yang macamana agaknya yang boleh merubah mereka2 ini..
AGAMA- itu mmg amat perlu...perlu sangat2...kembalilah kita pada agama....insyaAllah selamat. InsyaAllah boleh melwan arus yang mmg bergelora di akhir zaman ini. Agama sajalah jalan kembali yang terbaik untu kita....

2 comments:

linziana said...

Ini senario biasa dah sekrang shaliza, Perasaan nak cuba melebihi soal akidah..namun kalu mengandung and buang bayi yang tak berdosa tu bukan satu penyelesaian yang baik..Keluarga pun tak boleh terus membuang sebab akan jadi teruk la anak tadi..kena guna saluran yang betul untuk selamat kan depa ni dari terus jauh.Kita ade badan badan kebajikan dan program program untuk bantu depa-depa ni..cuma kita kurang maklumat,....Pokok pangkalnya memang sedih betul keadaan bangsa kita sekrang tau nak berseronok je...aduhai....

shaliza said...

Betul tu Lin...keadaan anak bangsa kita amat parah sekarang ni.

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi