Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

June 25, 2012

halal ke?

eh 'bacon' tu bukan x halal ke?
ke saya yang org kampung ni tak tahu apa2...
standard lah...kalau ketinggalan zaman tu org kampung...eh
dalam kamus saya tengok = 'bacon';daging b.a.b.i yang telah diasinkan atau yang disalai.
ishhh apa yang kita makan tu akan jadi darah daging tau...yang harammm walau sekecil zarah akan dibakar di akhirat nanti...nauzubillah.
.
.
.
betulkan saya, kalau saya silap.

3 comments:

eelobor said...

huhuhu.... saya dah makan kaw2 selama 3-4 hari itu semasa bercuti. itu jer yang di hidang waktu breakfast iaitu "beef bacon" & "turkey ham". huhuhu... tapi hidangan kat situ dia tulis halal jer. saya berpendapat mungkin lebih kurang macam nama "hotdog" kut...... perbetulkan juga tanggapan saya sekiranya salah dalam membuat penilaian ini

shaliza said...

eelobor;wallahua'lam..mungkin kita boleh rujuk kepada mereka yang lebih arif.

linziana said...

BAcon tu rasanya maksud disalai...yang tak halal pork bacon atau binatang yang tak disembelih ikut syarak . :)

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi