Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 27, 2013

apa nak buat^_^

Assalamualaikum w.b.t

Saya ni nak kata suka masak tu boleh la..
tapi bila datang time malas tu ada jugak..
hah time tu nak senang keje...masak telor dadar letak kicap sudah..
tapi yang peliknya budak2 ni suka pulak..
lepas tu hari2 mintak goreng telur letak kicap...huhu nangis abah korang bila tengok anak makan macam tu hari2:-)hehehe takper yang penting masak dari hati bak kata kak pija kita..
satu jer saya ni...masak ikut suka..
tak pernah ikut sukatan..
kalau jadi- jadilah
kalau tak...hmmm kasi makan itik sudah (nasib mek bela itik sekarang kat rumah, kalau tak nangis tengok makanan dibuang2) - membazir. Jadi tak membazir la jugakan?
banyak kali lah jugak saya buat tak jadi..yang paling banyak buat kek la..
nak sangat buat tapi tak jadi-sedeyyy
yang selalu confirm jadi kek cokelat jer tapi tu lah..orang kat rumah ni kek cokelat tak berkenan mana..
dorang nak kek sempoi2 jer...kacau telur+butter+tepung+parut kulit orange untuk perasa...hah tu mmg sekali ngap jer. tapi tulah..kadang buat jadi, kadang keras macam batu:-) main tibai jer tu yang jadi gitu..lagak macam terer bebenor:-)
masak ber'ia'2 tak suka, masak sempoi2 jugak yang jadi rebutan...apa2 jer lah

2 comments:

RieNa said...

kalau riena buat kek,terketar2 ikut sukatan. x berani nk terlebih atau terkurg. mmg sukat cukup2. takuttt sgt kalau x jd. haha sbb tu malas nk buat kek, sbb nanti terketar2 ikut sukatan. hahaha

shaliza said...

Riena; adakala jugak kalau ikut sukatan betul2 tak jadi jugak:-)

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi