Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 12, 2013

Sindrom beranak kecil

Assalamualaikum w.b.t

Tajuk tu bukan penyakit baru ya..tu dari apa yang saya perati dikeliling saya.
orang yang dekat2 saya..bukan semua ya..ingat bukan semua:-)
apa yang saya tengok...kaum lelaki ni bila umo dah cecah 40 an..akan ada sindrom nak beranak kecil..rindu nak pegang anak kecik katanya...huhu
bukanlah saya kata tak boleh...tapi kalu kita tengok, kebanyakan kita berkahwin dgn orang yang sebaya...
jadi bila dah umo 40 an...org pompuan ni biasanya dah nak masuk ke fasa menopous (betul ke eja mcm tu), di kesempatan itulah orang lelaki jadikan alasan itu untuk menimang anak kecik...huhu..orang lelaki ni boleh katakan takder fasa itu, kecuali sakit:-). Kalu dah 'meno' tu macamana nak dapat anak baru iya dak? jadi kita cari la cara nak dapatkan anak baru:-) anak angkat? no..no..no, I boleh bagi zuriat takkan nak amik anak angkat:-) so faham2 saja lah...

saya tengok..pakcik2 saya dok kendong anak kecik..bukan cucu ya..tapi anak:-) alahai.
maka bersedia sajalah...saya tak kata orang ya...saya pun tak terkecuali...
bersedia untuk berkongsi:-) baca macam "sweet" jer...bila terkena tahu lah macamana sweetnya:-)

orang lelaki ni bila di umo 40 an biasanya sudah stabil...iyalah anak2 dah besar, jadi mereka fikir (agaknya) ada lebihan la kut dalam pendapatan mereka (ayat apa pun saya tak tahu ni)

ada anak kecil ni mmg seronok, tapi boleh ke nak alami semua proses jaga anak kecik sama macam muda2 dulu...sekarang berjaga sikit..huhu darah tinggi naik la...jantung tak stabil la al-maklum la dah berumo...hah dah tahu macam tu kenapa cari pasal kan:-)
tepuk dada tanya selera iman sudah la:-)
ada mampu, ok..persila kan..no hal, banyak pahala wei:-) jgn sampai berpecah belah sudah la:-). tak ramai yang boleh berkongsi, tapi bukan takder ya yang boleh berkongsi:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi