Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 22, 2013

Malaysia ramai org kaya?

Assalamualaikum w.b.t

sebenarnya negara kita ni macamana ya?

negara yang kaya @ rakyat yang kaya hasil dari berpendapatan yang tinggi?
huhu...kalau rakyat kaya sudah tentu negara maju/makmur kan?
kalau negara kaya apa rakyat dapat?
ke itu hasil dari pemerintah2 yang cekap menguruskan negara jadi kekayaan adalah hak mereka?
alamak? pening den...isu politikus ke ni?
kena saman ke macam ni?
jgnlah macamtu, saya betul2 tak faham ni:-(
kata kaya tapi....
kalau jual apa2 contoh tiket konsert la senang, yang paling murah la paling banyak dijual/beli - mana org kaya wei?
hotel - sama juga, bilik yang paling murah la yang paling banyak, yang suite/vvip berapa butir jer ada...kalau dah kaya kenapa tak buat semua taraf vvip kan?
tiket ketetebang promo-time company ketetebang buat promo la ramai orang serbu sampai hang sever deme...tu pun yang ketetebang tambang murah..yang eMAS ada ke promo free seat (jer) hehehe
alah banyak la lagi...beli barang dapo pun sama..yang paling murah la org dok cari..siap dok banding rege..kalau kedai nun murah seposen pun rela ke kedai nun..tak kira dah cost2 lain yang perlu ditanggung-kesian rakyat:-(
jadi saya rasa kesimpulanya negara kita ni kaya, tapi bukan rakyatnye la ya...terdapat jurang yang dalam antara yang kaya & miskin:-(
ke saya silap ni?

p/s saya kais hari ni untuk makan esok, kalau ada umo la ya..kalu tak jadi harta pusaka:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi