Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 28, 2013

Tok saya tak sihat:-(

Assalamualaikum w.b.t

Saya masih punya atok laki & pompuan beleh mek serta atok laki belah arwah ayah.
mereka semuanya dan lanjut usia...dah lebih 80thn umo..
semalam saya dapat panggilan dari mak sedara yang atok laki belah mek jatuh tangga...
kemungkinan besar tangan dia patah - tapi tak buat apa2 sebelum kami tiba.
malam tadi kami pegi, mmg tangan dia dah membengkak..dan saya yakin ianya patah!
kesian cik (panggilan kami)....tapi masa tu masih boleh bercakap dengan kami semua...
saya urut slow2 tangan dia, sementara adik dan suami saya pergi panggil orang yang tahu bab2 patah tu...
sedang saya tunggu dorang balik...cik tak semena2 tak sedar kan diri...masa tu mmg saya masih urut2 dia..tapi tak sentuh langsung kat bahagian bengkak...cuma urut kat belakang jer...
tiba2 saya tengok dia lain macam....macam tak boleh nak bernafas dengan baik seperti sebelum ni...
saya cemas...panggil mek...cik macam nak muntah, peluh membasahi baju dia...basah macam kena jirus air.
saya  takut..sebab keadaan macam tulah dulu semasa arwah ayah nak tinggalkan kami:-(
kami baringkan dia...sebab sebelum tu dia dalam keaadan duduk....keadaan mmg agak cemas..
gambar lama...puas cari gamba yang baru tak jumpa pulak..takperlah. itulah atok saya:-)
lepas beberapa seketika...cik mula sedar...alhamdulillah...mungkin sakit yang ditanggunng dah tak tertanggung tu yang buat dia jamm sebentar...tapi dah cukup buat kami semua cemas & takut tapi redha sekiranya apa pun berlaku:-( 
(bukan berdoa, tapi menerima ketentuan dariNya)

lepas keadaan agak reda, saya minta diri untuk balik, mek tinggal situ...ialah takkan nak biar makcik saya sendiri pulak kan...pagi ni saya pergi, alhamdulillah..tapi masih belum bangun...letih agaknya malam tadi takleh nak tidur, tangan dia berdenyut2 agaknya..hari ni kami bawa orang yang boleh tengok tangan dia tu, sebab malam tadi dia tak leh datang...

tengok tangan cik yang membengkak ingat pulak poknik yang dulu pun macam tu jugak..adoi lah..semua pun teringat2...rindu sebenarnya:-(

3 comments:

CheNamNam said...

lorrr nape mase jatuh tak terus berubat jerk..kalo lambat kan macam masuk angin gitu kann..tambah dah tua kann risau jugakk...hermmm mudahan keadan tok bertambah baik yer...:)

shaliza said...

CNN;betul tu dah masuk angin...payah kalau dengan orang tua:-(

anyss said...

Assalamualaikum,
Orang tua biasanya payah nak bwk pi spital...tok ser dia. kena pujuk elok2, kang rasa hati pulak.

moga2 cik cepat sihat ya...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi