Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

February 21, 2013

gemuk ke?

Assalamualaikum w.b.t

saya perasan badan saya agak berisi (ehem..ehem...bukan berisi yang itu ya) sekarang..berat tak tahu la berapa sekarang ni..takut pulak nak timbang
pipi dah rupa bulan penuh rasanya..huhu

oleh itu saya akan usaha supaya tak lah makin tembam pulak:-) (selain makan PMC & VCO)

satu- sekarang saya sudah mula buat senaman. Hari cuti jer pun...hihi buat skipping, tu pun lebih pada main2 dengan ank2 hihi...berpeluh gak la:-)

dua - saya nak mula puasa (yang ganti pun belum lagi:-) abang cakap kalu pegnen tak yah nak ganti tahun lepas...huhu, insyaAllah bang tahun depan2 ya...saya kena dapatkan balik berat ideal sebelum proceed nak pegnen lagi:-)

tiga - saya kena kurangkan makan..bukan tak makan langsung, tapi dalam portion yang kecik la..kalau dulu bertambah2 makan sekarang kena stop tambah, mkn yang dalam pinggan jer...contohhhh..tapi kalau dalam pinggan melimpah ruah tu..hah macaner:-) huhu nak kena displin ni...sikitkan makan:-)

rasanya cukup la 3 tu dulu...kang cepat pulak dapat berat ideal tak pasal2 nak kena pegnen..hishhh:-) gurau jer eh...kalau dah rezeki tak tolak punya:-)

p/s kalau orang tengok saya mmg orang akan cakap...ala tak gemuk la macam ni, tapi semua dlm famili saya (termasuk cik abang sayang saya) cakap saya dan berisi..hah cemaner tu..Jadi saya ikut kata mereka yang saya ni dah gemuk^-^

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Nur Najibah

Muhammad Syahmi