Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 17, 2014

Alam Ria Pasti

Assalamualaikum w.b.t

Kelmarin Pasti kawasan ketereh buat program "Alam Ria Pasti" - program untuk anak2 pasti, macam pertandingan la jugak..sebab yang juara tu akan wakil kawasan ke peringkat daerah la pulak, kalau tak salah saya lah.
Najibah ada masuk beberapa acara...nasyid, kalam jama'i & sajak
sajak tu dia solo lah...tak sangka jugak saya dia berani, boleh baca depan orang ramai...kalau ibu dia ni mmg mic fobia...hehehe ketar lutut la kalau depan orang ramai....well done najibah
walau tak menang, menitis jugaklah air mata ibu tengok kakak bersemangat baca sajak tu...macam eh anak aku ke tu...
tak rekod pun masa kakak baca tu sebab, risau kang ibu dok depan dia lain pulak jadinya...jadi minta tolong orang amik kan gambo jer...rasanya cikgu dia ada rekod, nak mintaklah kalau ingat nanti.
Air Mata Palestine tajuk sajak saya hari ini...kata kakak:-)
cuba lagi thn depan ya kakak...
suka betul kakak & the geng
cikgu cakap dulu malu2 sekarang tidak lagi...
hmmm malu tu mmg genetik ibu....huhuhu
tengok gambar2 kakak & the geng...gambar gegar sb ibu kena entertain abe mie:-)

alah terselit hero sorang...
peace...
alamak dahi kamu kakak:-)
nasyid...3 buah lagu...last2 yang asma al-husna tu dah kemana peginya....budak2
budak bila dilatih mmg cepat tangkap...semoga semuanya pun jadi anak2 yang soleh & solahah..insyaAllah
minggu depan kakak & kawan kena pegi sekolah Maahad (L) untuk wakil Kalam Jama'i....Kalam Jama'i tu macam pentomin lebih kurang:-) Harap dia okay lah nanti sebab ibu & abah tak pergi pun...tu la nanti 1st time ibu lepaskan kakak.

1 comment:

insan marhaen said...

Anak-anak kita jika berani ke hadapan tu dah kira bagus untuk memberi keyakinan diri...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi