Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 05, 2014

kambing

Assalamualaikum w.b.t

kisah kambing pada bulan puasa baru2 ni....sedihhh
mek beli kambing 2 ekor...katanya nak bela, takder apa nak buat...
tapi sekor mati...tak tahu kenapa.
tengok2 dah tak bernyawa...yang sekor lagi monyok...entah kenapa lah agaknya
mek cakap dari tak dapat apa2..baik la sembelih, boleh kasi masjid buat buka puasa.
kami semua tak makan kambing...ye tahu sunnah, entah tak boleh makan pulak. Arwah ayah suka makan kambing:-)
jadi, sembelih la yang sekor lagi tu....jamu orang buka puasa kat masjid....tamat la kisah kambing yang sempat kami bela 2 hari kalau tak silap....
tu la dia..tengok2 dah lembik...takder rezeki nak bela kambing...orang kelantan kata tak 'rasi'

2 comments:

tiga lalat said...

Salam. Hee kambing tidak pernah mandi pun harga dia mahal di pasaran ya mak.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Alahai kesian.. tak dapat hajat mek nak bela kambing ye Liza..
Ada rezeki juga orang di masjid tu makan kambing..

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi