Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

August 04, 2014

cerita ceritu

Assalamualikum w.b.t

tangan ni dah gian nak post entri tapiiii......nak citer apa pun tk tahu:-)
mana yang terlintas jerlah ya...
.
.
.
Alhamdulillah, saya selamat lahirkan nak ke-3 pada hari Jumaat jam 10.41pagi 23.05.2014 - lelaki
kami namakan dia Muhammad Saniy...
nama anak tu punyalah susah nak decide....abahnya nak anak lelaki dia mula dengan huruf 'S'...Muhammad tu mmg wajib letak. Pilih punya pilih...kami sepakat letak nama Saniy. Senang & pendek jer.
Hi...saya orang baru...nama saya Saniy:-)
Saniy..mudah nak jaga...tak meragam...boleh kata masa dalam pantang tu tak meragam lah...alhamdulillah. Sekarang ni ibu dok berjuang nak cukupkan bekalan susu dia jer...maklum bulan puasa hari tu tak buat stok pun...yelah mana nak simpan stok barang basah...peti bukan besar pun:-) so saya serah sepenuhnya kepada Allah...insyaAllah ada rezeki untuk Saniy...amin
Syukur jugak...merasalah ibu bercuti penuh bulan puasa tahun ni...dapat masak dengan tenang kalau tak terkejar2 balik keje...dapat mengaji (betulkan bacaan) dengan tokmek....rezeki:-) puasa pun penuh tahun ni:-)- rasa macam dan2 tu nak tender surat resign...tapi tulah...masih ada komitmen nak kena bayar....insyaAllah cukup tahun depan boleh kut...tahun ni dah habis bayar loan MARA...takpelah perancangan kita tak sama dengan ketentuan Dia....Dia bagi mengikut keperluan kita kan...bukan ikut kehendak kita kan....apa pun yang datang kita syukuri...
.
.
.
.
apa lagi ya...tak tahu la...mmg takder bakat la nak jadi penulis...tulis setoit tu pun dah blank..
jadi ibu kpd 3 orang anak mmg agak thrill la...dgn Syahmi buat perangai ngengada nak kan perhatian....dengan kakak yang lagak macam dah besar sangat huhu...tapi malam2 bila anak tido rasa macam huih...macam ni rupanya bila dah berderet...haha
najibah sangat memahami ibu & abah...selalu mengalah walau muka tu adalah jugak riak tak puas hati...
syahmi selalu nak menang...saniy tido jerlah hehehe
pic dlm phone tak transfer...saya cari kabel x jumpa..ntah kat mana...kalau ada nnati saya up ya...
.
.
cerita raya?
ala...saya macam biasa cerita raya saya ntah apa2...
nak up entri pun segan...hhuhu
tapi tahun saya boleh jamu adik beradik saya & abang makan laksa kat rumah sendiri....best sangat2...
panjang umur, ada rezeki tahun depan pulak ya.....

Selamat Hari Raya....

#doa & Al-fatihah untuk semua umat islam terutama mangsa kekejaman di GAZA, Plastine, Roningya.

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi