Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

October 02, 2014

Produk pencerah

Assalamuaalikum w.b.t

Trend kot sekarang ni jual produk2 pencerah segala...
apa tak cantik ke kejadian Allah dengan kulit gelap..hitam...?
kesian tau kpd mereka (ehemm termasuk penulis ni hah) yang berkulit ala2 hitam manis ni...
kesian tau kat anak2 remaja kita yang berkulit gelap...
terus2an iklan dok kata yang kulit gelap tu tak cantik...so mereka di tanamkan dalam kepala dorang yang kulit gelap ni yang cantik...amboiii diskriminasi nampak...
ok apa kulit gelap...susah nak nampak jeragat...susah nak dapat penyakit kulit tau..
eh setiap kejadian yang Allah buat tu adalah kelebihan dia...
over sangat kut iklan2 sekarang ni...semua nak kulit cerah...

ni si hitam manis kesanyangan sangat2 ni...nak kena kasi motivate sokmo budak ni bila tang kulit gelap tu...as now okay lah...boleh terima :-)
p/s Ni kalau orang jual produk2 pencerah ni mesti x suka...dah kau hitam ko cakap la macam tu kan...heh

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi