Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

October 04, 2014

susu ibu

Assalamualaikum w.b.t

Sekarang kan dok pulun pump susu badan balik...dah 2 tahun lebih tinggal...
huhu...#Ilovebreastfeeding 

teringat cerita dulu...bawa balik susu dr pejabat, ada sorang makcik tengok masa dok simpan2 susu masuk peti...dia tanya campur dgn air ke susu tu...
sampai sekarang ingat lagi....tak makcik tak campur...tu mmg susu badan sepenuhnya...jujur jawab:-)

hehe
nak bayak susu?
saya x amik apa2 supplement pun - sb x brp nak mampu, terutama yang set2 tu...dan x tekder pump mahal2...smpi anak 3 ni saya masih guna Spectra3...dah itu yang suami yang boleh bagi...syukur dah tu...klu x mampu...pakai tangan sudah..apa kisah kan..janji anak boleh minum susu kita:-) Jangan fikir yang takder, pakai jer apa yang ada....
saya cuma buat yang terdaya.....jaga makan, tu yang saya titik beratkan.
NO ice pls...huhu
minum air suam / putih banyak
DOA banyak2 - senjata utama saya :-)
dan kasi direct kerap2 bila bersama dgn anak..insyaAllah boleh.
susu untuk saniy...
p/s entry bukan nak meriak ke apa ni...just nak kongsi pengalaman...insyaAllah setiap ibu yang melahirkan boleh menyusukan anak mereka....buatlah sehabis daya, selama yang boleh...apa yang kita mampu buat & dapat itulah rezeki anak kita:-)

p/s/s saya nak kasi semangat jer untuk ibu2 yang duit ala2 ada macam saya ni...klu yang duit banyak tu lain cerita ya...boleh beli supplement macam2..pump high end...hehehe

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi