Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 14, 2014

cuti sekolah

Assalamualaikum w.b.t

musim cuti sekolah ni meriah lah...
lepas ni kalu...senyap sunyi lah kembali...
macam2 lah dorang buat...
main congkak....congkak pulak gali kat tanah dan pakai biji getah..
rasanya kat rumah tokmek tu ada jer congkak kayu yang pkai guli...
mungkin biji guli tak cukup kut...
tapi lagi syok main kat tanah macam tu kan...
.
.
kat rumah saya tu dah jadi macam playschool...
playschool ala kampung la...
boleh main congkak
boleh main buai...
boleh main ikan..
boleh jamu makan ayam itik...
belajar sembelih itik (anak buah lelaki jerlah)
belajar cabut bulu itik dan proses2 lain untuk jadikan lauk makan tengahhari
.
.
sembelih itik 6 ekor, pulut kuning 4 kilo sekejap jer licin...
betapa bestnya makan ramai2...berebut2....huhu
lepas ni rindulah...bila lah pulak kan?
.
.

tu jer gambar yang ingat nak ambil...
yang lain x sempat...lupa pun ya:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi