Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 11, 2014

tertinggal bekal nasi saniy

Assalamualaikum w.b.t

hikss punyalah kalut ribut mak+paknye eh...sampai tertinggal peyuk nasi anak...
hihihi...ibu balik kije baru tahu bekal saniy tak bawa...
ayooo...so saniy makan apa?
abahnya belikan kuih lompang & ma bagi biskut..
budak saniy ni belum beria makannya...kalau suap tu adalah 3-4 suap...pastu dia main2
belum nak makan sangat kot...nak susu jer...hehehe
mula2 buat puree kat dia..diluek2 nye puree...geli ke apa dik?
pastu masak nasi bubur, takmo yang di mesin ya...nak yang ada tekstur...
ikut suka kamu lah anak...asal tak lapar sudah...susu ibu pun kenyang kan?
.
.
cerita bab kalut+ribut waktu pagi tu mmg
bayangkan berapa banyak beg nak kena pandang
- bagpack ibu yang dalam tu ada semua benda (pump susu, cooler bag,wallet, tepon, dll). ibu bawa bagpack jer pun sb senang...nak keluar makan just bawa wallet & tepon
- bag baju anak2
- cooler box susu adik saniy
- bekal makan anak2
- botol/bekal ibu (klu x sempat makan pagi)
tu belum buka sekolah, kang nanti bertambah lagi bag untuk kakak & abe mi...
huhu..tu ada yang tertinggal...hikssss tapi itulah perencah kehidupan kan?

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi