Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 17, 2014

Terlajak perahu.....

Assalamualaikum w.b.t

....boleh diundur, terlajak kata, buruk padahnya
.
.
kadang kita tak perasan pun kata2 kita menyakitkan orang lain
tulah...bila dah terlepas, mmg takleh nak tarik balik dah...
.
.
takperlah...sifir saya, orang buatlah lagu mana jahat kat saya, selagi boleh tahan, tahan jer, selagi boleh buat baik, buat jer...malas nak fikir banyak:-) Kalau boleh lagi orang buat 'taik' lagi kita buat baik kat orang tu...biar dia sendiri 'malu lah' orang kata:-).

3 comments:

JR said...

Betul tu..lakukan seperti Nabi SAW, orang aniaya dia tapi dia balas dengan baik. Akhirnya orang itu mengucap syahadah di depannya...

insan marhaen said...

betul tu. kita buat rileks jer...

satu hari nanti depa akan termalu sendiri...

Najib Ariyan said...

bagi saya kalau orang buat salah tu hanya dua kali saja... kali kedua tu maka kita bukan orang yg biasa lagi... kalau dulu kawan skrg dah orang lain... tak perlu bermusuh cuma tak perlu berkawan

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi