Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 06, 2014

Petua hilangkan batuk

Assalamualaikum w.b.t

Saya tak tahu sekarang musim batuk ke apa, tapi yang pasti kami sekeluarga sedang alami batuk kung-kang...mula adik saniy...pastu kakak & abe mi..dan sekarang ibu & abah pulak...sekarang ok dah sikit...apa yang saya buat?

- makan madu dengan air suam
- makan kicap yang diperah dengan limau nipis
- makan bawang putih bakar

saya tak tahu yang mana satu paling mujarab....cubalah. 

untuk anak2 pulak saya mandikan dengan air suam yang diletakkan bawang putih dan sapu minyak pun diletakkan bawang putih....abah dorang pulak ada letak kapur+limau nipis kat leher untuk kasi selesa. Madu pun kasi jugak...ubat batuk pun ada bagi tapi x ditelanya budak2 tu...mmg jenis tak makan ubat sama macam ibu dia:-)

2 comments:

Najib Ariyan said...

kesiannya... memang siksa lah kalau batuk ni... kalau satu rumah batuk lagi lah siksa

shaliza said...

En.Najib; tu la kan...yg paling kesian kt sikecik tu lah...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi