Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 06, 2014

suka duka BF

Assalamualaikum w.b.t

**BF - breastfeeding

BF ni tak susah dan tak juga senang
apa kamu merepek ni mek oii..
hiksss
.
.
.
saja jer suka2 nak cerita sikit suka-duka BF bagi saya lah
yang keje ofis hour
bukan senang, tapi menyenangkan..membahagiakan
.
.
pernah kena rumah blackout...risau stok susu nak simpan mana...dengan somi takder kat rumah masa tu...
alhamdulillah masih selamat...minta adik belikan ais then letak dalam bekas kedap...apa nama entah..
.
.
pernah kena, anak2 yang besar lupa tutup peti....cair susu adik baby...alahai...nasib tak semua...tengok susu kena buang, rasa macam nak menangis...susah wei nak buat stok tu...
.
.

saniy exclusive BF 6month...skrg dah mula makan. masih BF:-)
pernah susu tumpah sebelum masuk plastik utk simpan....yang ni banyak kali jugak...careless ibu
.
.
.
hehehe yang pasti saya suka BF...suka bila anak2 muka puas hati lepas minum susu...kekenyangan
.
.
so ibu2 cubalah sedaya upaya kita...buat lah sehabis usaha...selebihnya kita serah pada yang Maha Kuasa.
dah habis usaha, susu takder tu maknanya bukan rezeki anak kita lah tu....saya doakan semua ibu dapat BF anak2 selama yang mungkin dalam masa 2thn. 

Happy BF mommy :-)

1 comment:

Cetusan Minda said...

bf yg terbaik utk antibiotik semulajadi ... rugi jer klu bagi susu lembu ...

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi