Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 16, 2014

Persiapan ke sekolah

Assalamualaikum w.b.t

cuti sekolah dah nak habis....
mak+ayah sibuk dok buat persiapan la ye skrng ni kan...
ada yang pilih ready awal2
ada yang tunggu nak dekat2 masuk sekolah...
apa pun yang pasti kena ada peruntukan lah kan...
baju sekolah koman2 2 pasang sorang...
hehehe...
saya pun dah beli lah sikit untuk anak2 buah saya tu...
anak saya belum masuk sekolah rendah lagi, kakak tahun ni masih di tadika..
syahmi pun akan masuk tadika jugak tahun ni...
.
.
nak belanja ni, kalau orang macam saya ni mestilah cari tempat yang murah2 jer...
kat tempat saya ni ada Mydin, tapi jauh lah sikit. Lagipun masuk bandar, sesak, saya x suka bersesak2...satu lagi ada Zon Ria, yang ni dekat..tersangat dekat...saya belanja kat sini lah..pusat pakaian hari-hari pun okay. tapi kat sini takder pulak..
di Zon Ria pun okay...boleh lah untuk rakyat marhaen macam saya...kualiti kain pun okay. Budget untuk sorang anak lebih kurang $150.00, itu untuk satu setiap benda....cth:- sepasang baju, sepasang kasut, stokin (satu pack ada 2pasang), tudung, kotak pensel & bag sekolah...okaylah kan...sekarang mana nak cari lagi murah:-)
yang masih belum beli buku latihan & alat tulis. Untuk alat alat tulis saya cadang nk pegi mydin...boleh beli banyak2...maklum anak ramai...nanti kalau dorang nak apa-apa kena beli dengan ibu...ibu buka kedai...hiksss.
** saya kan ada anak baru (5 orang) hehehe, semuanya sekolah, tu yang kena beli banyak2 kot...takderlah dorang dok mengulang beli kat koperasi sekolah....saya tau sangat lah budak2 ni kang itu hilang...kang ini hilang...hah nanti kalau hilang beli jer dengan ibu...KENA belilah, barulah dia rasa kena jaga barang dgn elok:-) hiks, bijak tak ibu?
** bukan saya sorang yang keluar belanja ya...ibu anak2 itu pun keluar belanja. Iyelah kakak ipar saya tu belum bekerja, belum habis edah pun lagi...rezeki kami, rezeki anak2 itulah jugak:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi