Doa Ibu

“Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.”
“Ya Allah, peliharakanlah anakku selama di dalam kandungan dan sembuhkanlah ia, Engkau Maha Penyembuh, tiada sembuhan melainkan penawarMu, sembuh yang tidak meninggalkan kesan buruk. Ya Allah, lahirkanlah ia dari kandungan ku dengan kelahiran yang mudah dan sejahtera (selamat). Ya Allah, jadikanlah ia sihat sempurna, cerdik berakal dan berilmu serta beramal soleh. Ya Allah elokkanlah akhlak (perangai) fasihkanlah lidahnya dan perelokkan suaranya untuk membaca hadis dan al-Quran dengan berkat Nabi Muhammad SAW.”

Amin...

Followers

Date & Time

About Me

My photo
Kota Bharu, Kelantan, Malaysia
Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan

Our New Life

Our New Life
14/10/2007

December 16, 2014

Kisah Zaman Sekarang

Assalamualaikum w.b.t

zaman sekarang macam2 kisah
satu yang saya nak sekadar bercerita iyalah kisah 'MLM'
.
.
ramai antara kita yang join dah..MLM ni dah lama jugak..cuma sekarang ni dek kerana kepesatan medial sosial, makin nampak lah...macam2 ada
semuanya boleh buat jadi 'jutawan'
agaknya zaman sekarang kalau tak jutawan x leh nak idup gamaknya..
susah hati agaknya tengok kawan2 yang x jutawan.
weh mung nok jadi jutawan go a head la..
tak payah lah nak paksa ambo pulok..
setakat ni ambo boleh menjalani kehidupan macam biasa walau semuanya sederhana...hishhh geram pun ada...nak suruh orang jadi kaya, tapi kita tu tak jugak kaya raya maner pun...harap dok mencari downline jer...geram lah, nak berniaga takper...meniagalah cara betul...juallah barang..bukan jual 'plan strategy' kononnya...
itulah antara kisah zaman sekarang....kisah semua orang mengejar "duit". Orang kata 'duit bukan segalanya, tapi semuanya memerlukan duit'. Tapi sedarlah semua itu adalah ujian dunia semata...sabarlah bagi yang diuji kesempitan, dan syukurlah bagi yang diuji dengan kesenangan...:-)

No comments:

Abah & Ibu

Daisypath Anniversary tickers

Muhammad Syahmi